Dockkläder, eller inte…

Rosa dockpyjamas – svårsydd och svårlekt

Dockkläder verkar kul och enkelt, men den bilden är falsk vill jag hävda. Det är lika många moment som på ett större plagg, men det är grymt mycket svårare att kanta och fippla med de här minikläderna. Och sedan kommer nästa problem – de är svåra att leka med. I alla fall min treåring får varken av eller på dem. Här kommer ett mycket bättre och roligare tips:

Dockblöja – lättsydd och lättlekt

Klipp ut som till höger i t.ex. fleecetyg. Sy sedan på kardborreknäppning. Tips: Jag har klippt sönder den knottriga delen i två delar och sytt på dem på bakflärparna. På framflärpen sitter den mjuka delen i sin helhet. Sitter som ett smäck och läcker garanterat inte 😉 (PS, om man ska leka ‘byta blöja’ behövs minst två blöjor.) Presenttips till de som blivit storasyskon!

 

 

3 thoughts on “Dockkläder, eller inte…

  1. Vad bra med en bild där man kan se hur den ska se ut på ett ungefär! Jag har faktiskt haft en tanke om att sy några dockblöjor till min brorsdotter, som ska bli storasyskon om några månader, tror hon skulle tycka det var kul att få göra som mamma och pappa och byta blöja på sina dockor.

Kommentera

