På väg till nya dagiset

På väg till nya dagiset vi just bytt till som ligger nästan så nära att man kan åka sparkcykel dit, men inte riktigt

Material: Mycket inspiration på halsdukar nu. Se t.ex. Pernilla/Mockolini. Jag har försökt utvinna lite nya varma accessoarer till det här super-skal-set-fyndet jag gjort på bytardag (60 kr för jacka och byxor). Fordonstyget har jag tidigare sytt klänning av. Fleecetyget som fungerar som foder till både mössan och halsduken har jag fått av min svägerska. För att tyget skulle räcka till halsduken fick jag skarva det på mitten. Inte helt lyckat, men jag gjorde mitt bästa för att mönsterpassa.

Mönster: Egna. Min halsduk är en triangel med basen 62 cm och höjden 23 cm. Dessa mått passade mycket bra till 3,5-åring. Benen på triangeln är vändsydda och överkanten är sydd så att overlocksömmen syns.

One thought on “På väg till nya dagiset

Kommentera

