Flanellfodrade muddjeans

 Muddjeans

Det här är inte mina första muddjeans, men helt klart mina bästa 🙂 Tidigare har jag klippt på fri hand och det har väl blivit lite si och så. De här är med mönster från sykurser.se. Ett riktigt trendigt mönster den här gången 🙂

Material: Rosa mudd från Stoff och stil, denimtyg från Tygposten, flanellfoder inuti som är ett återbruk av ett gammalt sängöverdrag. Verkligen ett välsignat sängöverdrag! Det har räckt till fodring av ett par andra byxor och därtill två babyfiltar som lär ha blivit använda så gott som varje dag i ett år nu! Tycker det är väldigt bra på vintern med fodrade byxor så man när man t.ex. ska åka till stan eller så slipper ta på overall eller termobyxor.

Mönster: Stl 98/104, följt till punkt och prickar. Har inte provat dem ännu men hoppas på det bästa. För att fodra dem sydde jag byxan två gånger så att säga och kastade ihop sömmarna i benslut och midja innan jag sydde på muddarna.

 Fodret i vit flanell och på baksidan ett ”M” sytt med rosa tråd och tvillingnål

Kommentera

