Smart halsduk

För ett år sedan började jag sy, och ett av mina första projekt var en mössa och en halsduk som jag gjorde i present till min mamma. Halsduken fanns beskriven i tidningen Sömnadsmagasinet. Tydligen fungerade den här halsduken, som mer är som en krage, bra, så i år önskade sig mamma en till. Nu med färger som skulle matcha höstens jacka.

På originalet skulle det vara en stor knapp på, men tydligen räcker det bra med att bara lägga den om halsen och sedan ha den innanför jackan. Jag har provat och det kändes riktigt bra! Enklast tänkbara att sy!

Detta bildspel kräver JavaScript.

 Hösthalsduk

Material: Fleece från Tygposten och uggletrikå från Stoff och stil.

Mönster: Sömnadsmagasinet från hösten 2011.

One thought on “Smart halsduk

Kommentera

