Kan det bli för mycket svampar?

Beställt av en liten tjej, 5 år

Jag har fått äran att shoppa tyg med en liten släkting på 5 år och hon tyckte det här tyget var fint. 60 cm köpte vi (120 kr/m) och se vad det räckte till! En kjol, om än kort och en t-shirt.

Material: Tygposten (ernst textil) och röd mudd från jag vet ej var.

Mönster: Kjolen är improvisation efter hur mycket tyg det fanns kvar och en instruktionsfilm jag sett om volanger på sykurser.se. Det är en enkel resårkanal i midjan och rullfåll längst ner. Första gången jag testar det och jag är nöjd – som med allt på babylocken! T-shirten är Ottobre, fast på fri hand förstorad till ca stl 122 eftersom mitt mönster var i 110.

 

2 thoughts on “Kan det bli för mycket svampar?

Kommentera

