Namnlappar, budget

 

Namnlapparna som just har kommit

Jag har länge suktat efter sådana där coola märken som ”alla” som syr egna barnkläder har. Det blir liksom som ett eget klädmärke, ”designed by…”. Nu har jag inte minsta ambition till att skapa ett eget klädmärke, och inte heller att sälja kläder. Men visst vore det kul att märka upp sina hemsydda kläder? Klippertill skulle väl ha en sax eller nåt som logotype – visst – att göra sin egen logotype och få den tryckt på lappar kostar bortåt 2000 kr. Där går min gräns för att piffa till kläderna. Men nu i dagisstartstider har jag fått upp ögonen för gamla hederliga namnband. Jag såg att Textilmärkaren var väldigt billigt, så jag tog och beställde ett gäng stryka-på-lappar för kläderna med vårt efternamn + telefonnummer, och så dessa polysterband med klippertill som text och en symaskin som en av de symboler man kunde lägga på som tillval. Good enough tycker jag. 50 band för 164 kr. Tydlig hemsida, lätt att beställa och välja typsnitt osv och snabb leverans. Ska bli roligt att se hur länge de räcker…

Förresten, istället för storlekslappar har jag i min småskaliga och ekonomiskt återhållsamma (??) syverkstad kommit på att man kan ju stryka på en namnlapp på vilken man skriver storleken, istället för att köpa storlekslappar. Om det nu är viktigt att märka ut storleken? Namnbanden har jag beställt från Bibbis, minns ej vad de kostade, men det var också billigt.

One thought on “Namnlappar, budget

  1. Tur att du kommenterade på min blogg för jag har inte hittat till dig förut. Trevlig bekantskap.
    Jag vill tipsa dig om hur jag gör billiga namnlappar. Jag köpte en textilmärkare (stämpel med färgdyna för textil). Sen trycker jag på vita bomullsband eller restbitar av andra band och tygslattar. Man får öva lite så texten hamnar rakt. Håller i tvätt efter tvätt. Det är en sån stämpel som man brukar välja texten på själv dvs namn och adress eller tfn. Jag valde istället bara mitt bloggnamn. Här har du två exempel på namnlappar på min blogg.
    http://klockarbarn.blogspot.se/search?q=namnlappar

Kommentera

