Doktorsväska

 

Disputationspresent till en gammal kär vän

I fredags var det lite extra festligt. En gammal doktorandkompis till mig disputerade och min man hade tagit ledigt från jobbet och allt föra att jag skulle kunna åka på själva disputationen. Jag sydde en väska som present. Trots att jag sytt 3 väskor av den här modellen kom jag inte alls ihåg hur man skulle göra, och mitt applikationstänk gick helt i stöpet. Men jag skrev i alla fall doktor med raksöm på symaskinen – primitivt 🙂

Material: Prickig vaxduk på ena sidan, svart lite vaxat tyg med cerise-lila blad och fickor på både in- och utsidan i cerice bomullstyg. Allt från tygposten. Jag tycker tyget matchar den här doktorns personlighet, hoppas hon tycker det med.

Mönster: Sykurser.se, samma som de här och den här. Det fina med väskan är att den är helt vändbar. Och att den är prickig på insidan.

Kommentera

