Ränder och helikoptrar

Set att ha under overallen eller kanske en pyjamas? (Ps. är det en osynlig fåll på tröjan? Nej, den är inte riktigt klar, men jag ville fota den innan mörkret föll.)

När man kollar på de trendiga sybloggarna så är det mycket multimönstrade kläder. Imponerande tycker jag då jag inte fattar hur man hittar kläder med olika mönster som samtidigt matchar varandra i färg. Men här tog jag mod till mig och försökte. Tyghyllan i ”min” tygaffär har fullständigt exploderat sedan jag började handla trikåtyger där för ett år sedan. Nu har de bland annat fått in det här randiga tyget som hade extremt skön kvalitet. Klassiskt och skulle funka bra även på kläder till vuxna.

Det här settet ska bli present till min kusins lille pojk som är nästan jämngammal och i alla fall jämnstor med min tös. Smidigt, för det går att använda samma mönster som vanligt och samtidigt anta att det kommer bli rätt storlek.

Material: Nyköpta härliga tyger från Tygposten. Det här tror jag är levererat från Ernst textil och finns säkert att köpa på flera ställen.

Mönster: Stl 98+ Tights och t-shirt (som jag själv har förlängt till långärmad och lagt till mudd på) från sykurser. Tightsen klipper jag till med 2 cm sömsmån för att få de lite rymligare. Den här gången gjorde jag även benen mer raka, längre och så la jag till mudd. Nästan så man kan säga eget mönster va’ 🙂

Kommentera

