Fordonsklänning och velourtights

Nästan färdig klänning med grävskopor och annat skoj. Trådar ska fästas och det ska i en knapp i fram.

Material: Här är mitt nästa tygfynd från rean på kameleont design/ mjuka tyger (det andra var tigrarna med orange velour till). Röd muddväv, minns ej varifrån. Jag hade tänkt att den rosa velouren skulle matcha fordonstyget, men i ärlighetens namn gör det inte alls det. Dock tycker jag tights i velour var en väldigt bra idé, lite kraftigare och lite varmare, bra att ha under andra ytterplagg och mjukt och skönt. (Men – det är inget nytt att jag gillar velour. När jag tittade på tvättstället efter förra tvätten blev jag nästan full i skratt. Nu har mina små barn några slags velourplagg i snart sagt alla färger! Inte kan det väl bli för mycket??)

Mönster: Tights är sykurser. Måste säga att de mönster som finns där är otroligt bra grundmönster! Tröjan är ett hopkok av olika mönster. Överdelen är sykursers t-shirt, sedan har jag svängt ut den till en klänning enligt ett annat klänningsmönster, också från sykurser, och sedan har jag försökt piffa till med ett sprund. Det blev i princip bra, men ärmarna är för korta så det blir nästan till att tänka trekvartsärm för att inte känna sig besviken 😉

 

2 thoughts on “Fordonsklänning och velourtights

  1. Ping: På väg till nya dagiset | Klippertill

Kommentera

