En tiger!

En sån här fin tiger kan hon rita som ska få de här kläderna

Det var lika fantastiskt och roligt som jag hoppats att sy på maskinen. Underbart. Igår kväll sydde jag en rad dregglisar för att liksom sy in mig. För det första blev sömmarna perfekta. Men inte bara det. Maskinen liksom ”sög” in tyget, så även om jag sydde lite vingligt så blev det rakt 🙂 Det kallar jag bra maskin!

Här kommer nu ett premiärset. Det var lite knepigt att sy, för det är först sytt på den gamla maskinen och sedan ”lagat” på den nya genom att jag har sytt över de gamla sömmarna där jag kommer åt.

Mönster: Jag har på fri hand modifierat mina gamla favouritmönster på byxor och t-shirt från sykurser.se, men jag har ritat om och lagt till detaljer i ganska stor utsträckning. Det ska vara ca stl 104. Jag har provat att göra mudd på ett nytt sätt efter en gammal beskrivning jag hittade här av bloggaren Älsklingsfrö. Det är en resårkanal i den långa mudden. Det tror jag kommer bli skönt.

Material: Min första tygbeställning på internet, från mjuka tyger/kamelont design. Ekologiska tigrar (interlock) och orange velour. Velouren kändes väldigt stel men den kommer nog sitta fint på. Mudden har jag köpt på Hem och hobby i Hjo. (På tal om höstkollektionen… efter att jag beställt det här tyget fick jag reklammail från Me&I, jag citerar ”Orange är färgen alla pratar om inför hösten.” 🙂 Ärligt talat tycker jag det här blev kanske lite väl eldigt, men ändå rätt kul.

4 thoughts on “En tiger!

  1. måste komma förbi och inspektera fynden snart! Flickan i tigerdress kanske jag spanar efter när jag cyklar till närliggande förskola imorgon.Hon verkar ha stor talang för målning och teckning.

  2. Ping: Babylocken levererar – en tigerpyjamas | Klippertill

  3. Ping: Fordonsklänning och velourtights | Klippertill

  4. Ping: Mera nallekläder | Klippertill

Kommentera

