Klippertill släpper höstkollektionen ;-)

 

Detta bildspel kräver JavaScript.

Det är för roligt att sitta vid datorn och surfa igenom höstens alla klädkollektioner (t.ex. Blingo och Me&I) och sedan tänka, nä, jag vill ha det såhär istället, gå till syrummet och sätta igång! Det var det som var min dröm när jag köpte overlocken för snart ett år sedan.

Material: Ljusblå ribb och mörk jeansblå stretchvelour från Stoff och stil, tryckknappar från Bibbis textil. Försöker få ett hum om det är dyrt eller billigt att sy egna barnkläder, här kommer en enkel beräkning: Ribbtyget gick på ca 40 kr och velouren 70 kr. Ribben tog slut nästan helt och av velouren kan det nog bli ett par byxor också. Billigare med rea på kapp-ahl kanske, men dyrare med vad som helst från Me&I!

Mönster: Undertröjan är klippt efter modellen Mint i Ottobre 4/2012 stl 80. Fast jag har gjort den lite smalare och rejält mycket längre. Lille pojken vill inte längre ligga still så man hinner knäppa en body på honom, då tänker jag att det kanske funkar bra med en sån här lång tröja som ändå inte hasar upp ur byxorna när man stoppat ner den? Jag har inget sprund i bak som på mönstret, istället ett knäppsprund fram istället (efter beskrivning här). Luvtröjan är en variant ur samma nummer av ottobre, men jag har ritat om huvan som jag tyckte var onödigt stor och klumpig. Jag struntade också i att göra den helfodrad och med fickor (som skulle se ut som vantar!?).

2 thoughts on “Klippertill släpper höstkollektionen ;-)

  1. Ping: Mera vändbart | Klippertill

Kommentera

