Äntligen, hängslebyxorna också klara!


Material: Återbruk av egna gamla älsklingsbyxor i grön manchester. Jag har utnyttjat byxbenen så sidsömmarna är original samt fållen nedtill. Jag har inte satt i någon resår vid foten (som på mönstret) utan har bara ett rejält uppvik. Kantning med röd snedslå som jag köpt på loppis samt röda knappar från samma ställe. Jag har bara resår i bak på mina byxor, och där sprättade jag loss en bit av linningen från originalbyxorna och sydde fast, med hällor och allt på byxorna, och sydde dit en resår.

Mönster: Från mammas låda. 1970-tal. Perfekt byxmönster för en som hasar sig fram på golvet.

Blusen är bloggad om tidigare, här.

2 thoughts on “Äntligen, hängslebyxorna också klara!

  1. Ping: En skjorta till midsommar | Klippertill

Kommentera

