Hello kitty får en kompis och klättrar i träd

BildDet här är en av anledningarna till följande t-shirt: Ett par hello-kitty-strumpbyxor med hål i. Hello Kitty är en söt och gullig katt och min dotter har fastat på varumärkestuggummit och älskar Hello Kitty. Varje gång hon ska välja kläder själv har hon valt de här strumbyxorna, hennes enda hellokittyklädesplagg (och det är inte jag som har sytt dem eller ens köpt dem :-)). Två gånger har de nu gått sönder. Första gången lagade jag dem, andra gången la jag dem i en av högarna i syrummet och tänkte att de kanske gick att återbruka på något sätt.

Det jag eventuellt har emot den lilla söta katten är att den är starkt förknippad med flickor och att den inte har en mun. Och den gör i princip ingenting (bildgoogla ”hello kitty” och finn att hon som mest seglar på ett moln). Den är söt. Punkt. Jag kände att jag ville ta den här rosa lilla filuren och gå vidare på något sätt. Kanske på en motorcykeltur? Nja. Vad gillar katter? Klättra i träd förstås. Jag letade bland tyglapparna och satte ihop ett träd och ett coolt rep av ett gammalt skosnöre. Jag visade det för min dotter och frågade vad hon tyckte.

”-MEEER Hello Kitty på den mamma!”, blev svaret.

Ok. Det är klart, det kanske inte är så kul att klättra i träd själv? Så jag klippte ut en Hello Kitty till och satte uppe i trädet. Med totally stable och allt. Det är kul att sy applikationer! Och här har vi nu två små katter som faktiskt kan göra något, prata om något vettigt och säkert protestera och säga nej också.

Bild

Material: Idel återbruk av andra gamla t-shirts och så de gamla strumpbyxorna då, samt diverse.

Mönster: Tröjan har jag klippt efter en raglanmodell i Ottobre, samma som den här, men med kort ärm och en rejäl mudd i halsen istället för kantband. Ärmarna och fållen gjorde jag med snabba overlocksättet för jag orkade inte trä om maskinen till tvillingnål ikväll.

I morgon börjar inskolningen på dagis.

4 thoughts on “Hello kitty får en kompis och klättrar i träd

  1. Ping: En tröja till, den här med ugglor | Klippertill

Kommentera

