Luvtröja från Ottobre 5/2012 #1

En luvtröja till min älskling (här i underbar morgonfrisyr med tröjan utanpå pyjamas sittandes på en filt i trädgården med lillebror medan jag äter frukost – en idyll som i alla fall inträffade en gång den här sommaren…)! Tänk så bra den här tröjan kommer att passa när vi snart ska till ett tydligen kallt och extremt myggigt Luleå för att hälsa på hos min syster.

Material: Velour från Stoff och stil i Göteborg. Brunt foder till luvan från Tygposten i Skövde. Lila muddväv från Hem&Hobby i Hjo. Dragkedja är återvinning från gylfen på ett par byxor. För att täcka sömmen som blir i nacken har jag sytt över ett glansigt band med hjärtan på från Butik Östergården i Väring.

Mönster: Ottobre 5/2012 stl 104. Jag har försökt följa det så gått det går, men när det kom till sprundet med dragkedjan och hur man skulle sy fast huvan gick jag över till att gå på känsla. Det är omöjligt att fatta sybeskrivningar ibland!

 

 

2 thoughts on “Luvtröja från Ottobre 5/2012 #1

  1. Ping: Luvtröja från Ottobre 5/2012 #2 | Klippertill

Kommentera

