Plysch och moln

Det här kan väl vara bland det mest typiska man kan sy som hemsömmerska och sybloggerska? En t-shirt i molntyg och ett par matchande muddisar med fickor!? Jag har faktiskt aldrig sytt just en sån här kombo förut och jag är jätteglad att ha gjort det nu. Det ska bli present till ett kusinbarn som ska fylla två år här framöver. Jag tror tyvärr det är sytt i för liten storlek.

Material: Molntyg och plysch från tygposten i Skövde (Ernst textil). Mudd från Hem&Hobby i Hjo.

Mönster: Både tröja och byxor är sykurser.se, men jag har förminskat lite på måfå (från 86 till ca 80). Vilket jag inte borde ha gjort 😦 Fickorna är eget tillägg till mönstret. Jag gjorde också en för mig ny variant när jag gjorde linningen på byxorna. Jag overlockade på linningen räta mot räta. Sydde ihop resåren och la den i linningen. Vek och nålade omsorgsfullt så att jag såg att linningen gick ner en bit på insidan av byxorna. Sedan sydde jag fast den med tvillingnål från framsidan. Det blev bra!

Kommentera

