Vändbar väska

Det är paus i barnklädessömnaden för tillfället. Barnens garderober är väl helt enkelt mättade. Och höstens plagg finns än så länge bara i huvudet. Under tiden syr jag allt möjligt annat. Bland annat väskor. Det började med tvättsäckarna, sedan har jag sytt en ‘beställning’ från min mamma, nämligen en kasse som samtidigt fungerar som ett fodral till en sittdyna. Den hann jag ge vidare innan den blev fotad. Men den här väskan har jag sytt till mig själv, så den var lätt att ta kort på :-). Mönstret är från sykurser.se. Fiffigt nog är den vändbar. Jag tänkte först att vaxdukstyget (köpt som stuvbit på tygposten och lagt i ‘bra-att-ha-högen’) skulle vara utåt och det prickiga bomullstyget (fått av min svägerska) inåt, men det kändes lite stelt och konstigt. Jag vet inte riktigt om jag tyckte väskan blev så hipp som jag föreställt mig. Men när jag fick tipset att vända vaxduken inåt tyckte jag det blev den perfekta badväskan! Super att kunna lägga ner en blöt baddräkt på väg hem från sjön… om det nu bara blev badväder snart.

2 thoughts on “Vändbar väska

  1. Ping: Mera prickiga väskor | Klippertill

  2. Ping: Doktorsväska | Klippertill

Kommentera

