Laddar för hösten på Stoff och Stil

Sommarens resa till kusten blev en kort historia. Efter alla om och men gällande övernattning med familjen beslöt vi oss för att åka tur och retur till havet på en dag. Och när vi kom fram så regnade det så kraftigt att inte ens ett glatt humör och regnkläder kändes tillräckligt. Då händer det – min man föreslår att vi allihopa kan gå och shoppa på Stoff och stil, detta sybehörens och tygens IKEA. Det är kärlek det! Sagt och gjort. En bebiskille i bärsele och en treårig tjej som tränar löpning utmed tyghyllorna och frågar expediterna om det går bra att lägga sig på tillklippningsbordet (nej, det gick inte bra) och så min snälle man och jag, på Stoff och Stil, för första gången. Jättekul hade vi ;-). Det gällde att tänka snabbt vad som kan tänkas vara billigare än om man köper på nätet, vad som passar ihop, hur mycket som kan gå åt till något man inte riktigt vet vad det är man ska sy, hur mycket det krymper, vilken storlek som kommer gälla i höst osv osv. Det här är lite av vad vi hittade:

Och bäst av allt – jag slog till på en skärkniv. Visste inte om det var en överflödig pryl, men ICKE, den var ju bara hur bra som helst. Inte en dag för tidigt att jag blev ägare till en sån.

Vidare har det shoppats sybehör på loppis. Notera att jag inte säger fyndats. Nä, jag tycker det är överskattat med loppisar, även om det är kul, och det är fånigt att allt som är köpt på loppis brukar kallas för loppisfynd. Det är ju (nästan) aldrig så billigt som man vill, och sen kommer man hem och konstaterar att det sitter någon konstig gammal lukt i grejerna som inte går bort. Jag köpte i alla fall massa snedslå från en dam som haft gardinaffär. Nytt alltså, fast gammalt. 3 kr/metern. Helt ok.

2 thoughts on “Laddar för hösten på Stoff och Stil

  1. Ping: Projekt ‘höstgarderob i stl 110′ påbörjat | Klippertill

Kommentera

