Tvättsäckar

Då vet man att det är semester: När man erbjuder sig att ta sig an någon annans UFO (un-finished object)! I det här fallet var det en släkting som berättade om hur hon köpt diverse tyger som skulle bli till olika projekt som aldrig blivit av. Hon hade köpt tre bitar tyg i olika färger som skulle bli till tvättsäckar till sina barn. Bra idé tyckte jag, och tänkte att en tvättsäck syr man med två sömmar och det kunde jag gärna hjälpa till med. Men – så enkelt kan det väl inte vara? Nej, jag trixade till det med en cirkulär botten (fick inspiration här) och så applikationer med barnens namn. Istället för en tunnel upptill  kastade jag kanten, pressade ner den (utan att fålla) och satta i sex öljetter. Genom dessa drog jag en snodd som jag köpte på loppis väldigt billigt. Tvättsäck, hm, ja, ganska roligt att sy faktiskt.

Bild

Bild

2 thoughts on “Tvättsäckar

  1. Ping: Vändbar väska | Klippertill

Kommentera

