Vägen är målet – sy gosedjur med barnen

Jag säger det rent ut: Sommaren ÄR lite svår ibland. Det är 200% vardag på något sätt. Alla är hemma hela tiden och därför ska det lagas mat och fixas fram fika morgon-middag-kväll, och just nu även natt (02, 05 och 06). Någon här hemma är också i en gör-det-själv-fas när det gäller att mosa i sig mat vilket gör att man helst ska svabba golvet efter varje måltid. Verkar det överdrivet? Men samma person är samtidigt i en pre-krypa-fas (läs ‘hasa fram på mage’) vilket gör att man ständigt blir påmind EXAKT om hur smutsigt man har det (det blir minst en tvättmaskin om dagen). Och så ska man mellan fikastunderna leka och ha roligt och göra saker tillsammans, samtidigt som man inte är i värsta slaget för att resa iväg och prestera motsvarande i en obekväm stuga…Alltså, man bör kunna roa sig hemma, och det är aldrig ”rast” då man kan åka iväg till jobbet. Well, vad har detta med sybloggen att göra? Jo, en sak som faktiskt är väldigt kul att göra ihop när man är ledig dag efter dag är att sy! Redan 1987 fick jag boken Kläder och grejer du kan sy själv i min ägo. Jag var sjuk och hemma från skolan och då fick jag den här boken av min kusin som tips på vad man kunde sysselsätta sig med. Snacka om att den satt spår hos mig! Min dotter och jag har tagit fasta på avsnittet ”Hela kramis-gänget som du kan sy själv” märkt ”Jättelätt”. Bilderna får i övrigt tala för sig själva.

One thought on “Vägen är målet – sy gosedjur med barnen

Kommentera

