Totally stable, ja, i alla fall klistret

Jag har sytt applikationer så länge jag kan minnas, men nu försöker jag avancera till sömnad på en högre nivå och har därför införskaffat något slags papper som ska göra att det blir bättre applikationer utan bubbel. Jag ska sy på en applikation i form av en bokstav. Här är resultatet med och utan det där pappret (som heter totally stable – tror jag, om jag inte helt missuppfattat):

Utan stabiliseringspapper – Bubbligt – misslyckat – sprätta!

Med stabiliseringspapper – Klistret sitter kvar – misslyckat – pilla i det oändliga för att få bort.

Ingen framgång i syverkstaden idag alltså. Och detta i ett pressat läge när jag försöker tillverka en present till en liten tjej vars mamma helt spontant stickade den här sanslöst vackra koftan till min dotter. Då vill man inte ge tillbaka en present med klister på tröjan!

 

One thought on “Totally stable, ja, i alla fall klistret

  1. Ping: Äntligen klar med applikationströjorna! | Klippertill

Kommentera

