Retromönster

Idag har jag gjort något otroligt roligt! Nämligen vittjat min pärm i vilken jag förvaltar min mammas gamla symönster. Där återfanns detta chicka mönster på ”kryp- och lekbyxa med blus”. (Kan det vara från 1960-talet? Prislappen sitter kvar och mönstret har kostat 3 kr och 95 öre.)

Kryp- och lekbyxan kommer bli i återbrukad grön manchester, men de är inte klara. Blusen är lite moderniserad då jag har sytt den i trikå och gjort samma fiffiga krage som på den återbrukade morgonrock/flufftröjan. Till kragen har jag tagit röd muddväv. Fåren är köpta på tygposten, liksom muddväven, knapparna från Bibbis.

2 thoughts on “Retromönster

  1. Ping: Äntligen, hängslebyxorna också klara! | Klippertill

Kommentera

