Solhatt… eller regnhatt kanske?

Material: Samma som i solskyddsblusen, det är tänkt att bli ett litet set. Men allvarligt talat, kommer det bli någon mer dag när man kommer tänka på solskydd i sommar? Funderar på om jag skulle sy på ett lager regntätt material och kalla det en sylvester eller nåt istället 😦

Mönster: Solhatt stl 3 år från sykurser.se. Mönstret var säkert bra, men OJ vad många fel jag gjorde (det är helt skev och därför sitter den bakåfram på bilden, men men…). Höll på att aldrig bli klar. Det är noga att man klipper exakta sömsmåner och sedan också syr exakt efter dessa. Det var ganska svårt att sy en hatt tycker jag. Men jag är trots det sugen på att sy en till mig själv, för jag hittar aldrig några tillräckligt stora hattar i affärer. Det är rätt coolt med hatt faktiskt.

3 thoughts on “Solhatt… eller regnhatt kanske?

Kommentera

