Återbruk – det blev bästa flufftröjan!

Bild

Här ligger den fix och färdig, den mest snabbsydda och gulliga (tycker jag i alla fall) tröja man kan tänka sig. Sällan något blir så lyckat på första försöket! Tanken var att få fram ett plagg som är skönt att ha på sig när man sover ute i vagnen, när åkpåse är för varmt, jacka för obekvämt, fleecetröja också för varmt och bara en tunn body är för kallt.

Material: Återbruk av en badrock som är i något slags märkligt fluffigt frottématerial med lite stretch. Otroligt mjukt och fin blå färg. (Tack kära moster!) Tryckknapparna är från Bibbis textil.

Mönster: Jag har aldrig sytt den här typen av plagg till min lille kille så jag behövde något att klippa efter. Jag hittade en hoodie i velour i senaste Ottobre (3/2012). Sedan fick jag free-styla lite för att kunna återbruka maximalt, därför är den lite smalare i fram än i bak (inte att rekommendera, men det funkar). Jag improviserade också en krage då jag inte ville ha luva på detta plagg. Ska skriva en tutorial på kragvarianten! Helt klart något jag kommer använda igen.

Här säger lille Johannes godnatt innan han somnar sin förmiddagssömn

3 thoughts on “Återbruk – det blev bästa flufftröjan!

  1. Ping: Retromönster | Klippertill

Kommentera

