Utmaning: STÄDA ARBETSRUMMET

Min syster som är en duktig bloggare (dock inte sybloggare) skrev för en tid sedan ett förfärande inlägg om sitt otroligt stökiga skrivbord, se här. Efter viss självrannsakan insåg jag att jag inte är bättre själv. Detta är inte bara mitt hobbyrum utan mitt arbetsrum eftersom jag arbetar hemifrån mestadels (jag har minst 16 mil till min arbetsplats). Jag utmanade min syster på städning! Finns det fler bloggare där ute som vill/vågar inspirera med att visa upp sina syplatser/skrivbord vore det jättekul.

Bild

Före

Bild

Efter

Tips: I denna röra finns det en sak jag ständigt letar efter – saxen! För att alltid veta var minst en sax är har jag knutit fast en i ett snöre i taklampan. Man når snöret från skrivbord 1 (där overlocken står) och skrivbord 2 (utanför bild, där vanliga maskinen står) och strykbrädan (utanför bild). Väldigt praktiskt, eftersom man vad man än håller på med behöver klippa av trådar.

Stylingtipset är enkelt: Gör klart gamla projekt och städa! 🙂

One thought on “Utmaning: STÄDA ARBETSRUMMET

Kommentera

