Ännu en dregglis

I min städiver ingick att beta av ALLT som låg på strykbrädan i högen ”gör klart…någon gång”. Allt ifrån en ofållad kjol, ett trasigt kardborrdeband på en hakklapp till en halvt tillklippt dregglis. Jag matchade en tidigare sydd mössa som inte passar någon av barnen, men kanske passar sonen till hösten? Om jag inte hittar någon att ge bort settet till innan dess! (Mössan är stl ca 8 månader tror jag om någon är intresserad.) Tyget är klöverlycka och mönstret sykurser.se. Mössmönstret är tidigare bloggat om här.

2 thoughts on “Ännu en dregglis

  1. Du har väl läst den skrämmande rapporten från kemikaliestyrelsen, eller vad den hette, om hur mycket kemikalier barn riskerar att få i sig??? Återbruk är HELT RÄTT, för då har kemikalierna hunnit fara sin kos. Både vad gäller tyger och plaster.

    • Ulrika – JAG VET – absolut har jag läst rapporten! Och det var också den som inspirerade mig till att sy solskyddskläder, för solskyddsprodukterna man smetar på huden kan vara tveksamma. Det är mycket att tänka på 🙂

Kommentera

