Body och sparkbyxor

ÄNTLIGEN är projektet med de me&i-inspirerade hängslebyxorna med matchande body klart (nja, sånär som på knappar i bodyn som ska klämmas dit med min nya prymtång beställd från Bibbis textil). Det är lättast att säga vad som INTE gick fel när jag skulle sy den här bodyn. Det var tvillingnålsfållen av ärmarna. Allt annat är felvänt och sprättat och knöligt. Usch. Men färgerna är söta tycker jag. Hur kunde jag – för andra gången – lyckas få knäppningen på fel axel? Trots att jag använt ett mönster! Och knapphålen på hängslebyxorna skulle få en syslöjdsfröken att drömma mardrömmar. Inga närbilder på dem. Men jag ska försöka ta en livebild och lägga upp, för de här kläderna ska ses i bruk!

(Det blev muddar nertill på byxorna, insåg att det nog skulle sitta bäst på.)

Material: Ett turkosblått trikåtyg från Typosten som var lite väl sladdrigt att sy body i, men det är nog mjukt och skönt att ha på sig. Gul muddväv till kantning, vilket inte var optimalt. Kantbandstyget är för tjockt i förhållande till det andra tyget tror jag. Färgmässigt känns det lite som en blandning av svenska flaggan och en smarrig glass från glassbilen.

Mönster: Halsen är tagen från linnet till baby i Ottobre 3/2012 och ärmarna och nederdelen från bodyn med knäppsprund i Ottobre 1/2012. Stl 74. Men som sagt, halsöppningen skulle varit vänd åt andra hållet.

1 tanke på “Body och sparkbyxor

  1. Pingback: Basic body | Klippertill

Lämna en kommentar