Tema återbruk: Badkläder

Jag tänkte det var värt ett försök i alla fall, och något fiffigt ville jag ha till veckans utmaning: Återbruk av badkläder. Jag försökte sy ett par badbyxor till min treåriga tjej som vuxit ur sina från förra sommaren.

Den här baddräkten fick tacka för sig:

Bild

och visst, det gick att både sicksacka och overlocka i baddräktstyget, och passformen blev dessutom helt ok (jag ritade av ett par trosor)

Bild

Men – sorry – det blev ett par engångsbyxor. Tyget visade sig vara så gammalt och slitet att efter en dag vid badstranden i går så hade de töjt sig och helt enkelt gjort sitt. Slutsats: Jag kan inte rekommendera återbruk av allt för gamla baddräkter! 🙂

Bättre återbruk var nog lakanet som blev ett par byxor då…

3 thoughts on “Tema återbruk: Badkläder

  1. Synd, det var ju en bra idé annars! Badkläder töjer sig ju alltid lite när de väl kommer i vattnet, så jag antar att man får gå för en lite mindre storlek än normalt. Du kan inte sy in dem lite?
    Vet du förresten om att du länkat till förra veckans inlägg på återbruksutmaningen idag? När jag klickade på din länk så kom jag till bus(s)dressen.

  2. Ja man lär så länge man lever, men tanken var god.. =)

    SV: Tackar! Ja charm har dom så det räcker och blir över i alla fall.. 😉 hihi..

    Kraaaaam
    Sanna

Kommentera

