Hopp och förtvivlan i syrummet

Inget bloggande på flera dagar nu, men det betyder inte att jag lagt har syintresset på hyllan! Nej, absolut inte. Men det har varit lite motigt med olika projekt. När tiden är knapp på kvällarna och man ska sy något snabbt blir det lätt fel, och det är vad som har hänt på sistone – därför ännu ingen fin solhatt att blogga om t.ex. Skärmen till mössan blev jättefin, men tyvärr alldeles för liten. Jag hade nog slarvat med sömsmånerna när jag skulle klippa till den. Hängslebyxorna som skulle få knappar sprack i tyget vid första knäppningen. Det nya supersättet att kanta body som jag skulle försöka med igen gick åt skogen för jag glömde helt enkelt vad det fiffiga var, nämligen att man skulle kanta allt i ett stycke. Lägger härmed upp en bild på hur det ska se ut på höger axel så jag inte själv ska glömma det igen. Mycket sprättande har det blivit, men även en del lyckat. Det får visa sig i ett eget inlägg.

Bodyn på bilden har jag tidigare bloggat om här. Men såhär ser den alltså ut på, och kantbandet ska alltså hela vägen ut till axeln! Jag ska försöka använda denna kantning av en långärmad body. Får se om jag får ihop det.

Kommentera

