Retrotyg: Klöver

Tyvärr inget nytt att rapportera från syrummet ikväll. Jag har varit ute på en liten turné idag, till Borås (på jobb, inte tyguppköpningsresa 🙂 även om jag såg gamla trikfabriker från tågfönstret på hemvägen som gick via Herrljunga).

Men kolla bara på detta, alla med nördigt intresse för tyger och retromönster:

Bild

I påskas hade jag just köpt röd och brun klövertrikå som jag tyckte var väldigt fin (Ernst textil). När jag plockade fram mitt favvopynt från förrådet – en påskkärring som min svärmors mamma lär ha pysslat ihop i början av åttiotalet – vad får jag inte se!? Jo, påskkärringen bär inget mindre än en klänning i klövertyget ORIGINAL.

Bild

Fint också att se hur pysselintresset finns i generationer tillbaka, liksom tygsmaken i det här fallet!

Coming up on sybloggen Klippertill: Solhattar!! Ska bli kul att testa. Har tyg från Gengåvan och mönster från sykurser som ligger och väntar. Men det blir inte ikväll!

Kommentera

