Tights till basgarderoben

Bild

Material: Enfärgad brun trikå och randig mudd, köpt i lokala tygaffären. 80 kr/m kostade tyget.

Mönster: Tights från sykurser i stl 98, fast jag la till flera cm upptill och nertill och rejäl sömsmån, för jag ville vara säker på att inte sy för smått. Jag la också till mudd nedtill och en resårkanal i samma muddväv upptill för att pigga upp lite.

Annat: Alltså, vita strumpbyxor är SÄMST till kjol och klänning. Det är överlag lurigt med strumpyxor till en som hastigt och lustigt råkar springa ut utan att ha fått på sig skor först. Jag tycker tights är ett mycket bra plagg, och brun är en bra färg som passar till det mesta. Egentligen är det osmart med ljusa muddar nedtill, men jag tyckte den här randiga mudden var så fin, så det fick bli den ändå. De här gick väldigt lätt att sy. Skönt när något går på rutin, äntligen 🙂 Men oj vad svårt det är att ta kort på kläder!

One thought on “Tights till basgarderoben

  1. Ping: Mamma – rosa är min färg | Klippertill

Kommentera

