Klänning med ottobremönster

Material: Fåren kommer från Ohlssons tyger och vit muddväv samt rött joggingtyg (heter det så?) från lokala tygaffären. Joggingtyget har krympt förfärligt i tvätten, men fårtyget står sig bra. Bra att veta. Det var en chansning att mixa tygkvaliteter. Men i mönstret var det två olika tyger av samma kvalitet fast med olika mönster (randigt i olika varianter). Sånt är inte så lätt att hitta tycker jag, och det kändes som att det skulle vara något som bröt av… well, well, det blev ganska bra i alla fall tyckte jag.

Mönster: Klänningen är Ottobre 1/2012. Ett otroligt bra nummer! Det var svårt att få på fickorna. Jag tråcklade för hand innan jag pressade till de där rundade hörnen, och sedan har jag sytt på dem med en smal sicksack. Annars var det ganska överkomligt svårt och jag kommer nog sy fler klänningar i samma storlek.

Jag har insett att det är väldigt bra med ett par matchande byxor till klänningar då det ju oftast är för kallt för bara ben och strumpbyxor kan vara lite opraktiskt (om man vill leka lite i sandlådan precis innan man ska vara kalasfin…). Byxorna är sydda efter samma mönster som de här, dvs sykurser.se och mudd och linning är i samma tyg som själva byxorna.

2 thoughts on “Klänning med ottobremönster

  1. Ping: Sommarens sportdress! | Klippertill

  2. Ping: Mamma – rosa är min färg | Klippertill

Kommentera

