En morgonrock räckte till…

…ett bar babybyxor, applikationen på en body

samt en cardigan till storasyster

Material: En stor härlig plyschmorgonrock för 50 kr på Röda Korsets second hand. Mörkblå muddväv från tygaffären. Trikån i bodyn är från en gammal t-shirt som någon tröttnat på.
Mönster: Bodyn och byxorna är från sykurser.se. Tyvärr måste jag säga att jag inte fattade mycket av bodymönstret. Det ska vara knäppning i sidan av halsen, men oturligt nog råkade denna hamna på vänster sida mot normala höger. Och så har jag gjort ett misstag som klantigt nog inte är första gången – när det står att man ska pressa på förstärkning på tyget har jag tagit ett slags band med något klistrigt (vet inte vad det heter), och det är INTE rätt. Rätt som det är har man det här klistriga lite överallt. Note to self: Gör inte om!
Cardiganen har jag tagit från en bok (minns ej vilken). Det är en raglanmodell på tröja som jag klippt upp i fram och rundat halsen lite på fri hand och sedan kantat med muddväv. Och så tryckknappar. Fållen nedtill är samma som originalet på morgonrocken. Användbart plagg och fin färg (bilden gör den inte rättvisa).
2 thoughts on “En morgonrock räckte till…

  1. Ping: Nyköpt och begagnat tyg | Klippertill

  2. Ping: En till morgonrock, som blev till | Klippertill

Kommentera

