En traktor helt enkelt, unisex?

Material: Två gamla t-shirts av märket Esprit, jättefin trikå i dem! Halsmudden och ärmarna är samma tyg, alltså ingen muddväv.

Mönster: Grundmönstret är från sykurser i stl 98. Rymlig modell, men jag tycker den sitter bra. Jag har utnyttjat fållarna på ärmarna och nederkanten från originaltröjorna så jag sluppit trassel med tvillingnål. Traktorn har jag bildgooglat, ritat av först på papper och sedan på en bit av det rosa tyget som jag pressat fast vliseline på. Sedan klippt ut och sicksackat på framstycket innan jag sydde ihop.

Min dotter hade en tröja med traktorer på från Me&I som hon aldrig ville växa ur. Hon älskade den. Jag ville försöka göra en ny traktortröja. Jag stör mig något oerhört på tjej-och-kill-kläder för barn. Det är så hopplöst förutsägbart. Det här tycker jag blev en bra mix av tjej-rosa och kill-turkost och en kill-traktor!? Eller? En traktor helt enkelt.

One thought on “En traktor helt enkelt, unisex?

  1. Ping: Hur jag sydde en kjol | Klippertill

Kommentera

