Do-re-do-byxor

Material: Mjuk skön strechig manchester från ett par byxor i storlek XL (tror jag fått dem av min moster), ett skosnöre, en bit resår och muddväv från lokala syaffären

Mönster: Ottobre 1/2012 Babybyxa stl 74 (var ett par velourbyxor egentligen men gick jättebra att göra om i detta tyg). Jag förenklade lite och sydde resårkanal enligt Gekko. Klart värt att sy knapphål och lägga i en snodd förutom resåren i resårkanalen. Snörena är nämligen en jätterolig leksak för en 6-månaders baby!

3 thoughts on “Do-re-do-byxor

  1. Ping: Mer solskyddskläder: Byxor | Klippertill

  2. Vilken kanon återvinning!! Är det två mönsterdelar utklippt, alltså är det bara fram- och baksöm på de nya byxorna?

    • Hej

      Ursäkta sent svar. Jag kommer faktiskt inte ihåg, det var så länge sedan. Jag tror jag använt sidsömmen på befintliga byxor och alltså klippt ut ungefär som ett tightsmönster brukar se ut – två mönsterdelar, högerben och vänsterben. Men som sagt, i en så liten storlek kan det också funka att bara använda byxbenen som vanligt tyg.

      Tack för hälsningen!

      Cecilia

Kommentera

