Det som verkade så lätt…

Material: Röda moln från Ohlssons tyger, fast inköpt av återförsäljare här i stan. Tyget till ärmarna har jag klippt från en gammal t-shirt. Jeanstyget är min mans gamla coola crockerjeans. Röd muddväv från tygaffären.

Mönster: Hm… tröjan tror jag att jag tog från någon bok jag lånade på bibblan, minns ej vilken, och byxorna är klippta på fri hand. INTE lyckade 🙂 Det här var några av mina första byxor och jag var så inspirerad av typ såna här proffsiga och fina. Muddjeans verkade ju så lätt. Men, jag lärde mig: Det blir inte snyggt att mixa olika delar från urtvättade jeans hur som helst OCH inte minst, grensömmen fram måste vara kortare än grensömmen bak på ett byxmönster, annars sitter de inte bra. Ja, ja, de användes allt en del ändå. En sak till noterade jag: Inte rätt att sätta skarven på mudden i halsen på tröjan i fram, den passar bättre i bak 😉

Kommentera

